20 November 2010

من ايمان دارم به خداي يكتا

من ايمان دارم به خداي يكتا
پدر قادر مطلق، آفريدگار آسمان و زمين،
و هر آنچه پيدا و ناپيداست.

من ايمان دارم به خداوند يكتا
عيساي مسيح، پسر يگانه خدا
مولود ازلي پدر.
او خداست از خدا، نور از نور،
خداي راستين از خداي راستين
كه زاده شده و آفريده نشده است،
هم‌ذات با پدر.
و از طريق او همه چيز هستي يافت.
براي ما آدميان و براي نجات ما
از آسمان فرود آمد.
به قدرت روح‌القدس
از مريم عذرا تن گرفت و انسان گرديد.
و در زمان پنطيوس پيلاطس
براي ما مصلوب شد، رنج كشيد
مرد و مدفون گشت،
و بر حسب كتاب‌مقدس، روز سوم رستاخيز نمود
و به آسمان صعود كرد
و به دست راست پدر نشسته است
و بار ديگر در جلال خواهد آمد
تا زندگان و مردگان را داوري كند
و سلطنتش را پايان نخواهد بود.

من ايمان دارم به روح‌القدس
كه خداوند و بخشنده حيات است
كه از پدر و پسر صادر مي‌گردد.
و او را با پدر و پسر يك پرستش و يك جلال است.

من ايمان دارم به كليسا
كه يكتا، مقدس، همگاني، و رسولي است.
و اعتقاد دارم به يك تعميد براي آمرزش گناهان.
من رستاخيز مردگان
و زندگي جهان آينده را در انتظارم.

No comments:

Post a Comment