4 January 2011

استاندار تهران از برخورد شدید با مسیحیان تبشیری خبر داد


مرتضی تمدن، استاندار تهران گفته است که اخیرا تعدادی از سران مسیحیان تبشیری در تهران بازداشت شده اند و عده دیگری هم در آینده نزدیک بازداشت خواهند شد.
آقای تمدن روز سه شنبه ۱۴ دی (۴ ژانویه) در یک سخنرانی در تهران، مسیحیان تبشیری را که در ایران فعالیت می کنند جریانی "فاسد و منحرف" خواند که افکار خود را "از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است" ترویج می کند.
آقای تمدن توضیح بیشتری در مورد تعداد بازداشت شدگان و هویت آنها نداد، اما اقدامات آنها را مصداق "تهاجم فرهنگی دشمن" خواند.
ماه گذشته گزارش هایی از محکومیت دو کشیش مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده بودند در شهرهای رشت و شیراز منتشر شده بود، اما مقامات ایران این گزارش ها را تأیید یا تکذیب نکردند.
مسیحیان تبشیری یا اوانجلیست، گروهی از مسیحیان هستند که عقاید مذهبی خود را بین غیرمسیحیان تبلیغ می کنند.
آقای تمدن همچنین گفت که در داخل ایران فعالیت هایی صورت می گیرد که به منزله افتادن در دام "تهاجم فرهنگی" است.
او به عنوان نمونه به بیلبوردی اشاره کرد که در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده و روی آن این شعار به چشم می خورد: "مهم نیست کجا زندگی می کنید، مهم این است که خوب زندگی کنید."
استاندار تهران اشاره نکرد که این بیلبورد به چه شرکت یا نهادی تعلق دارد، اما گفت که این گونه فعالیت ها با استفاده از "پول بیت المال" انجام می شود.
آقای تمدن شعار مذکور را دارای "ریشه اومانیستی و ماتریالیستی" دانست و گفت که باید معلوم شود که این جملات از کجا آمده و معنایش چیست.
او در مورد وجود "رگه های انحرافی" در بعضی فعالیت های هنری هشدار داد و گفت: "جریان منحرف و رانده شده اصلاح طلبان که نهم دی از مردم انقلابی ایران سیلی خوردند، در برخی از مراکز فرهنگی تهران لانه کرده اند که باید مراقب این موضوع بود.


No comments:

Post a Comment